sobota, 5 marca 2011

'Madagaskar 2' (Madagascar: Escape 2 Africa, 2008) - film

W długo oczekiwanym sequelu "Madagaskaru" - kontynuacji znakomitego przeboju kina familijnego z 2005 roku - Lew Alex , Zebra Marty, Żyrafa Melman, Hipopotamica Gloria, Król Julian Maurice, Pingwiny i Szympansy wyrzucone na odległy brzeg Madagaskaru snują nowy plan. W obliczu niesprzyjających okoliczności losu, mieszkańcy Manhattanu uknuli plan tak szalony, że może okazać się całkiem skuteczny. Z wojskową precyzją Pingwiny dokonały naprawy starego rozbitego samolotu - tak przynajmniej może się
wydawać na pierwszy rzut oka. Niedługo po starcie linii lotniczych Pingwin, z dość zaskakującą załogą na pokładzie, samolot zdołał się utrzymać w powietrzu na tyle długo, żeby przenieść naszych bohaterów do najdzikszego miejsca na ziemi – bezkresnych równin Afryki. W tym właśnie nieplanowanym ‘docelowym porcie lotniczym’ członkowie naszej wyrosłej w cieplarnianych warunkach nowojorskiego zoo załogi natrafiają po raz pierwszy na swoich dzikich współbraci - ich własne gatunki żyjące w naturalnych warunkach. Afryka wydaje się być wymarzonym miejscem na ziemi… ale czy lepszym niż ich własny dom w Central Parku?

Z powodu mojego uziemienia w domu, spowodowanego "oderwaniem fragmentu kostnego 7,5x4mm od (przyśrodkowego?) brzegu rzepki po awulsyjnym zerwaniu troczków przyśrodkowych (...)" i niestety nadal pobolewającym kolanem aczkolwiek podobno zrastającą się tą zakichaną rzepką oglądam w tv co popadnie. Jako, że leciało również i to, nie śmiałam tym pogardzić i obejrzałam. Pomimo, że chyba nie jest przeznaczone dla mojego przedziału wiekowego '20+' ;). 
Szczerze oceniając ten film, sądzę, że jak zwykle pierwsza część okazała się dużo lepsza. 'Dwójka' niestety już momentami naciągana. Fakt faktem, że czasami się uśmiechnęłam, zaśmiałam, zrelaksowałam. Jednak czasami mi się już dłużył (jeszcze plusikowo TVN'owskie reklamy...). I to wyjątkowo dłużył. Ta bajka, zwana filmem animowanym, jak sądzę jest przeznaczona dla młodszego grona osób i prawdopodobnie bardziej się im podobało. Chociaż co mnie bardzo poraziło to fakt 'walki' lwa z babcią. Rozumiem, że może śmieszy i bawi ale małe dzieci się na tym wychowują. Później owe dzieci będą święcie przekonane, że babcia jest niezniszczalna oraz można ją ot tak sobie pobić i będzie wielka radocha dla wszystkich... To takie moje małe spostrzeżenie co do przekazywanych treści przez tego typu produkcje. Gdyby wyciąć tą scenę 'Madagaskar 2' byłby bardziej znośny. Niektóre dialogi naciągane, z niektórych scen nie wiedziałam czy śmiać się czy płakać bo były czasem tandetne. Jednak pomimo niektórych minusów, można dostrzec i plusy. Niektóre ukryte przesłania w tej bajce, że prawdziwa przyjaźń jest najważniejsza i, że nie trzeba daleko szukać miłości, ok podobały mi się. Choć mogłyby być bardziej wyeksponowane niż wszechobecna przemoc. Nawet na nieźle 'wytrenowanej' babci.
Moja ocena: 5/10. Nie będę szczególnie mocno polecać tego filmu animowanego. Z tego typu produkcji podobał mi się najbardziej niezastąpiony 'Shrek'.

8 komentarzy:

  1. Moje dziecko (6 lat) ma na DVD obydwa Madagaskary i też ten drugi niespecjalnie mu się podoba a jest przecież grupą docelową tego filmu...

    Ale i tak żadna bajka nie ma startu do "Epoki lodowcowej"...

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja uwielbiam oglądać bajki :)
    "Madagaskar..." jest moim zdaniem świetny, a Pingwiny "miażdżą".

    Szybkiego powrotu do zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie też się pierwsza część bardziej podobała :).
    A jak Ty sobie to kolano tak załatwiłaś?

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się co do 'Shreka'. 'Madagaskar' średni mi się podobał - Juliana i pingwiny tylko lubię.

    Wracaj szybko do pełni sił! :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje dziewczyny za miłe słowa :).
    Maya - kolanko sobie załatwiłam na uczelni, chociaż mogło być to każde inne miejsce bo moja rzepka podobno ma skłonności do 'przestawiania się' i może się mi często dziać. Niestety zrywanie tych więzadeł/troczków trzymających rzepkę w kolanie nie wiem czy już takie częste... I niestety zazwyczaj 'naprawiane' są one operacyjnie :/. Ale na ten moment całe szczęście nie chcą mi otwierać kolana bo mi się rzepka zrasta ;). Zobaczymy jeszcze co inni lekarze powiedzą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też życzę powrotu do pełni zdrowia :) :*

    Co do Madagaskaru to oglądając go ostatnio w tv zdałam sobie sprawę jak mało z niego pamiętam, kiedy oglądałam go pierwszy raz. Też zgadzam się z Twoją opinią, że słaby i nie warto go komu polecać. Co innego pierwsza część ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi zdecydowanie ten film się podobał :P Pingwiny i Król Julian wymiatają ;D Bodajże w 2012r. ma pojawić się 3 część, którą z pewnością obejżę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails