poniedziałek, 1 stycznia 2018

Plany czytelnicze na 2018 rok


W przeciągu ostatniego roku zakupiłam bardzo dużo książek. Niestety nie udało mi się ich wszystkich przeczytać. Ba! Nie dobiłam chyba nawet do połowy. Na domiar złego(?) na moich półkach zalegają nieprzeczytane pozycje z jeszcze wcześniejszych lat. Zawsze sobie mówię, że najpierw przeczytam choć dwie książki zanim kupię następną, co niestety nie wyszło. W tym roku postanowiłam stworzyć zestawienie kilkudziesięciu tytułów, które zalegają na mojej półce, a chciałabym przeczytać w przeciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Chcę mieć konkretną listę aby móc się pod koniec roku z niej sama ze sobą rozliczyć. 

Więc zaczynamy:
  1. "Atlas chmur" David Mitchell
  2. "Bal absolwentów" Ruth Newman
  3. "Behawiorysta" Remigiusz Mróz
  4. "Bliźnięta Fahrenheit" Michel Faber
  5. "Chemia śmierci" Simon Beckett
  6. "Cień wiatru" Carlos Ruiz Zafón
  7. "Córeczka tatusia" Cathy Glass
  8. "Delirium" Lauren Oliver
  9. "Dziewiętnaście minut" Jodi Picoult
  10. "Ene, due, śmierć" M. J. Arlidge
  11. "Fatum i Furia" Lauren Groff
  12. "Garść pierników, szczypta miłości" Natalia Sońska
  13. "Historia pszczół" Maja Lunde
  14. "Idź, postaw wartownika" Nelle Harper Lee
  15. "Jeździec miedziany" Paullina Simons
  16. "Kiedy odszedłeś"
  17. "Kraina wódki" Mo Yan
  18. "Lolita" Vladimir Nabokov
  19. "Małe życie" Hanya Yanagihara
  20. "Miłość Peonii" Lisa See
  21. "Niebezpieczne związki" Pierre Choderlos de Laclos
  22. "Nigdziebądź" Neil Gaiman
  23. "Norwegian Wood" Haruki Murakami
  24. "Ojciec Chrzestny" Mario Puzo
  25. "Opowieść podręcznej" Margaret Atwood
  26. "Ósme życie (dla Brilki)" Nino Haratischwili
  27. "Pielgrzym" Terry Hayes
  28. "Po prostu razem" Anna Gavalda
  29. "Promyczek" Kim Holden
  30. "Prowadź swój pług przez kości umarłych" Olga Tokarczuk
  31. "Przerwana lekcja muzyki"
  32. "Raport pelikana" John Grisham
  33. "Rdza" Jakub Małecki
  34. "Shantaram" Gregory David Roberts
  35. "Sherlockista" Graham Moore
  36. "Sto lat samotności" Gabriel García Márquez
  37. "Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki" Mario Vargas Llosa
  38. "Szpony i kły" Andrzej Sapkowski i inni
  39. "Światło między oceanami"
  40. "Tajemnica Sittaford" Agatha Christie
  41. "Tamtego lata na Sycylii"
  42. "To, co zostawiła" Ellen Marie Wiseman
  43. "Trafny wybór" Joanne Kathleen Rowling
  44. "Ulica Pogodna" Aleksandra Domańska
  45. "Władca Barcelony" Chufo Lloréns
  46. "Wyznania gejszy" Arthur Golden
  47. "Z mgły zrodzony" Brandon Sanderson
  48. "Zaginiona dziewczyna" Gillian Flyn
  49. "Zapomniany ogród" Kate Morton
  50. "Zielona mila" Stephen King
  51. "Żona oficera" Philippa Gregory
W przypadku serii, które chciałabym przeczytać wpisałam na listę tylko pierwszy tom. Również odnośnie takich autorów jak Kate Morton, Neil Gaiman czy Jodi Picoult podałam tylko po jednym tytule, choć docelowo chciałabym przeczytać więcej ich książek. W tym roku zamierzam kupować znacznie mniej pozycji, chyba, że któryś z autorów zachwyci mnie swoją twórczością. Największe nadzieje mam odnośnie Jakuba Małeckiego, a jeśli jego książki są tak dobre jak się o nich mówi to moja kolekcja może powiększyć się o kolejne tytuły. Jako, że czeka mnie również przeprowadzka, a bardzo blisko nowego lokum jest biblioteka i mam nadzieję, że jest ona bardzo dobrze zaopatrzona.

6 komentarzy:

  1. Długa lista. Niektóre pozycje z twojego spisu miałam już okazję przeczytać...inne albo są na mojej liście, albo o nich nie myślę. Życzę powodzenia w czytaniu u pozytywnego 2018 roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i tak nie jest to nawet 1/3 książek, które czekają u mnie na przeczytanie. Co polecasz w pierwszej kolejności z tej listy? Również życzę szczęśliwego nowego roku :)!

      Usuń
  2. Miłość Peonii jest przepiękna :) Polecam i powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Mam nadzieję, że ta pozycja mi się spodoba.

      Usuń
  3. 46, 47 i 52 mam przeczytane i nie żałuję
    pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obym i ja nie żałowała, mam ogromne wymagania co do tych powieści.

      Usuń

Related Posts with Thumbnails