niedziela, 5 listopada 2017

"Bliźnięta z lodu" S. K. Tremayne




Rok po tym, jak w wypadku ginie jedna z bliźniaczek jednojajowych, Lydia, Angus i Sarah Moorcroftowie przeprowadzają się na maleńką szkocką wysepkę, którą Angus odziedziczył po babci. Liczą na to, że będą mogli tam podnieść się z traumy. Jednak gdy ich żyjąca córka, Kirstie, twierdzi, że pomylili jej tożsamość - i że w rzeczywistości jest Lydią - koszmar powraca. Zbliża się zima i Angus jest zmuszony opuścić wyspę, by podjąć pracę. Sarah czuje się odizolowana, a Kirstie (a może to Lydia) staje się coraz bardziej niespokojna. Gdy potężny sztorm odcina od świata Sarę i jej córeczkę, zmuszone są stawić czoła temu, co naprawdę wydarzyło się tamtego feralnego dnia.

Opis książki






Autor: S. K. Tremayne
Tytuł oryginalny: The Ice Twins
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Kędzierski Robert
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2015
Rok pierwszego wydania polskiego: 2015
Liczba stron: 336



     Już prawie rok temu kupiłam w postaci e-booka książkę "Bliźnięta z lodu". Pomimo, że opis fabuły wydawał mi się interesujący to przez dość długi okres nie byłam w stanie się za nią zabrać. Postanowiłam jednak wreszcie po nią sięgnąć i jedyne czego mogę żałować, to fakt, że zrobiłam to tak późno.
     Bliźniaczki jednojajowe - Kirstie i Lydia. Śmierć jednej z nich niezbyt dobrze wpłynęła na rodzinę. Przeprowadzają się oni na małą wyspę z nadzieją, że pomoże im to uporać się z problemami, które wynikły z nieoczekiwanym odejściem jednej z córek. Muszę przyznać, że dla mnie jest to jeden z bardziej nieoczywistych thrillerów z jakimi dotychczas miałam styczność. Akcja może nie należy do tego typu, gdzie już od samego początku gna "na złamanie karku"' i czytelnik nie może się połapać kto, gdzie i z kim. Może dla niektórych historia na kartach tej powieści jest zbyt leniwa i rozwleczona w czasie. Jednak dla mnie tutaj każde, nawet te najdrobniejsze, wydarzenie ma znaczenie dla całości. Dopiero na koniec historii jesteśmy w stanie poskładać wszystko razem i zobaczyć tą uwikłaną ścieżkę, która doprowadziła do tego co się wydarzyło.
     Bohaterowie to chyba największe rozczarowanie w całej tej powieści. Jak dla mnie nie byli oni aż tak wyraziście wykreowani aby mi zapadli mi na dłużej w pamięci. Będę miała w głowie jedynie wspomnienie, że był mężczyzna z kobietą i dziećmi, lecz nie będę już w stanie za jakiś czas o nich nic więcej powiedzieć.
     Styl autora przyjemny w odbiorze. Dzięki temu w szybki i lekki sposób jesteśmy w stanie zatopić się w lekturze. Sposób w jaki stworzył całą historię przypadł mi do gustu, przez co mam ochotę sięgnąć po kolejne jego pozycje. Książkę miałam w postaci e-booka i jak dla mnie ta wersja została dobrze dopracowana. Nie odnalazłam u siebie literówek czy innych błędów, które mogłyby przeszkadzać podczas czytania.
     Jestem zadowolona, że wreszcie sięgnęłam po tę książkę. Bardzo miło spędziłam czas podczas jej czytania i nie żałuję, że poświęciłam na nią swój czas. Są elementy, które niekoniecznie mi się spodobały, jednak jestem ciekawa jak autor wypada w innych swoich powieściach.
     Moja ocena: 7/10.

2 komentarze:

  1. Sam opis przyprawił mnie o gęsią skórę. Jestem skora sięgnąć po powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam opis powieści ma w sobie coś przyciągającego. Mam nadzieję, że nie będziesz zawiedziona tą książką :).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails