sobota, 19 sierpnia 2017

"Lokatorka" JP Delaney



Idealne mieszkanie.
Wymarzona lokatorka.
Doskonała zbrodnia.
Emma już nie mieszka przy Folger Street 1, na jej miejsce wprowadza się Jane. Obie lokatorki, obecna i była, są do siebie bardzo podobne: kolor włosów, rysy twarzy, pragnienie rozpoczęcia wszystkiego od nowa. Ultranowoczesne mieszkanie wymaga dostosowania się do surowych reguł narzuconych przez właściciela, ale wydaje się idealne do porządkowania życiowego chaosu. Kobiety łączy coś jeszcze – enigmatyczna więź z właścicielem apartamentu. Jednak po pewnym czasie obok pożądania pojawia się niepewność i niepokój.
Co różni Emmę i Jane? Emma już nie żyje, Jane jeszcze tak. 
Opis książki






Autor: JP Delaney
Tytuł oryginalny: The Girl Before
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Gądek Mariusz
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2017
Rok pierwszego wydania polskiego: 2017
Liczba stron: 440



     "Lokatorka" to kolejny nowy hit na naszym polskim rynku wydawniczym. Niedawno pojawiło się wiele pozytywnych recenzji tej książki w dość krótkim czasie. Postanowiłam sama przekonać się o co tyle szumu i zaznajomić się z tą pozycją. Czy rzeczywiście ta książka jest warta tego całego zamieszania wokół niej?
     Emma oraz Jane to kobiety, które połączyło jedno mieszkanie z dość specyficznym właścicielem. Obie lokatorki wydają się dość do siebie podobne, lecz również wiele je różni. Głównie to, że Emma już nie żyje... Nie byłam pewna czego mogę się do końca spodziewać, a sam opis z tyłu książki całe szczęście nie zdradza zbyt wiele. Przyznaję, że akcja tej książki pozytywnie mnie zaskoczyła. Czasem mam tak, że to czym się tak wiele osób zachwyca ja niestety nie doceniam. W przypadku tej pozycji, pomimo tych czasem wątpliwych pozytywów, o dziwo bardzo miło spędziłam czas podczas lektury. Zakończenie tej powieści było dla mnie zaskakujące. Do prawie samego końca nie potrafiłam zgadnąć kto okazał się tym złym, choć pewnie Ci bardziej 'doświadczeni' czytelnicy by wpadli na to już wcześniej. To co dzieję się na kartach tej powieści wciągnęło mnie już od samego początku, a samą książkę odłożyłam dopiero jak przeczytałam ostatnie zdanie. Pod względem fabuły jestem bardzo na tak, choć były w niej pewne niedociągnięcia, o których nie będę się rozwodzić - były na tyle małe, że nie zamierzam się nakręcać.
     Bohaterowie niestety nie byli tak cudowni jak wciągająca treść książki. O ile część postaci była naprawdę ciekawie wykreowana tak niektórzy po prostu byli nudni i nijacy. Choć nie polubiłam głównej męskiej postaci, to był on dużo lepiej stworzony niż te kobiecie bohaterki. Jakoś były one takie mało wyraziste, że ciężko jest mi coś więcej o nich napisać. Pomimo intrygującej fabuły to chyba właśnie bohaterami jestem najbardziej zawiedziona.
     Styl autora bardzo przyjemny w odbiorze. Bardzo lekkim piórem pokierował całą akcją książki tak, że nie potrafiłam się od niej oderwać. Rzadko mi się to zdarza, ale przeczytałam tę pozycję w ciągu jednego dnia, prawie, że za jednym podejściem. Wydanie tej książki mam w postaci elektronicznej i nie mam tej formie nic do zarzucenia. Bardzo schludnie ułożona treść, dzięki czemu można było bez problemu zmieniać sobie styl czcionki jak i jej wielkość wedle własnego uznania na swoim sprzęcie.
     Książka "Lokatorka" jest moim zdaniem godna uwagi i warto ją przeczytać. Może nie zrobiła ona na mnie wielkiego efektu WOW i nie będę o niej myśleć całymi dniami i nocami, lecz nie żałuję, że ją przeczytałam. Spędziłam bardzo mile czas podczas lektury i jak na tak dość mocny marketing uważam tę pozycję za całkiem niezłą.
     Moja ocena: 7/10.

2 komentarze:

  1. Jak czytam co raz recenzje tej książki to myślę, że jest przereklamowana, ale cóż zamówiłam, więc jest już w drodze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobne odczucia i obawy, że ta książka jest przereklamowana. Jednak nie żałuję, że kupiłam ją w wersji e-booka i zaznajomiłam się z historią :).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails