sobota, 23 kwietnia 2016

"House of Cards. Ostatnie rozdanie" Michael Dobbs





Francis dzięki swojej przebiegłości i bezwzględnym wybiegom wygrał wszystko, co na scenie politycznej było do wygrania. Dla niego to jednak wciąż za mało. Tylko miesiące dzielą go od tytułu najdłużej urzędującego premiera Wielkiej Brytanii. Wyniki sondaży są jednak coraz gorsze. Groźba utraty władzy staje się realna. Francis musi posunąć się dalej niż kiedykolwiek, by nie utracić swojej pozycji. Nawet niebezpieczny pomysł wywołania międzynarodowego konfliktu stanie się opcją wartą zaryzykowania… 

Opis książki










Autor: Michael Dobbs
Tytuł oryginalny: The Final Cut
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Sobolewska Agnieszka
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 1995
Rok pierwszego wydania polskiego: 2016
Liczba stron: 528



     "House of Cards. Ostatnie rozdanie" to już trzeci i ostatni tom opowiadający o polityku Francis Urquhart. Polityczne rozgrywki są tematem, który zawsze będzie wywoływał wiele emocji. Nie tylko te durne pomysły polskich polityków ale również w każdym innym kraju.
     W tej pozycji przedstawiony jest międzynarodowy konflikt i próby zaprowadzenia pokoju na Cyprze. Jak to ma się do głównego bohatera F.U? A no tak, że nawet takie poczynania są elementem rozgrywek, sposobnością na wykazanie się i 'kartą' dzięki której można jak najdłużej pozostać na wysokim politycznym stanowisku. Niestety jest to ostatni tom, bardzo żałuję, że już nie ma więcej książek z tym bohaterem. Pozostaje mi już tylko serial, choć nie wiem jeszcze czy tak samo dobry jak te pozycje.
     Bohaterowie nadal bardzo dobrze wykreowani. Każda z postaci wydaje się być intrygująca i mająca swój charakter. Pomimo ich mnogości nie mylą się ze sobą, wyróżniają się na tle innych, choć większość z nich to politycy, którzy mogą się wydawać przecież tacy sami. Styl autora również trzyma poziom. Całe szczęście nie pogorszył się on, jak to czasem w przypadku cykli bywa. Co prawda większość autorów się rozwija lecz znane są mi przypadki gdzie następuje spadek formy.
     Gorąco polecam tą serię. Na mnie zrobiła ona wrażenie pomimo, że tematyka polityczna nie jest moją ulubioną w literaturze. Wcześniej omijałam ją jak tylko mogłam lecz dzięki tej serii moje nastawienie do tego typu pozycji zmieniło się na plus.
     Moja ocena: 8/10.

2 komentarze:

  1. Będę pamiętać o tej książce, skoro warta przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zacząć od pierwszej części, czyli "House of Cards. Bezwzględna gra o władzę" :).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails