piątek, 1 stycznia 2016

Podsumowanie książkowe 2015 roku

Nadszedł już nowy rok więc najwyższy czas podsumować 2015 rok. Jako, że wyszło u mnie bardzo dużo pozycji zarówno książkowych jak i filmowych postanowiłam podzielić podsumowanie na dwie części. Pierwsza część będzie dotyczyć książek. Zapraszam :).

W 2015 roku przeczytałam aż 78 książek. W historii mojego bloga nie było jeszcze aż tylu pozycji, aż sama się zdziwiłam gdy zobaczyłam tę liczbę. Chociaż był to pierwszy rok, gdzie mój czas bardziej się ustabilizował - przez cały rok grzecznie chodziłam do pracy (no może poza urlopami i L4), nie było zawirowań w postaci sesji na studiach czy innych zdarzeń, które w znaczący sposób wyłączyłyby mnie z czytania książek, które sprawiają mi przyjemność.

Łączna liczba stron w 2015 roku to 27 760 (w 2014 było to 11 476, a w 2013 17 544). Dziennie udało mi się przeczytać około 76 stron, a średnia ich ilość na książkę to 356. Marzy mi się aby być dojść do 100 stron dziennie, aczkolwiek uważam, że obecny wynik jest również bardzo dobry. 


Najlepsze książki: 
- Saga o Wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego 10/10 ! <3 !
- "Skazani na Shawshank" Stephen King 10/10
- "Posłaniec" Markus Zusak 9/10
- "Kwiaty na poddaszu" Virginia C. Andrews 9/10
- "Nie zabierajcie mi dziecka" Cathy Glass 9/10
- "To, co zostało" Jodi Picoult 9/10

Wiele książek w 2015 oceniłam na 8/10 i wyżej. Postanowiłam jednak wymienić tylko kilka, które uważam, że powinniście przeczytać. Reszta równie mocno mi się podobała i także polecam ich lekturę lecz chyba za dużo by tutaj było wymieniania.


Najgorsze książki:
- "Inne kobiety" Evelyn Lau 0/10
- "Dziewczyny w bieli" Jennifer Close 0/10
- "Torebki i trucizna" Dorothy Howell 1/10
- "Szkoła żon" Magdalena Witkiewicz 1/10


Największym odkryciem 2015 roku była książka "Obca" Diany Gabaldon. Wcześniej robiłam do niej kilka podejść lecz nigdy więcej niż 50 stron nie udało mi się przeczytać. W tym roku przeczytałam, a wręcz połknęłam, ją całą i doznałam olśnienia - nie wiem czemu wcześniej nie mogłam przez nią przebrnąć.
Z nieznanych mi wcześniej autorów zaczęłam również zaczytywać się w kryminałach Harlana Cobena. Pierwszą część z Myronem Bolitarem, "Bez Skrupułów", mogę Wam szczerze polecić. Osoby lubiące czarny humor i dobrą akcję powinny być zadowolone z lektury. 

8 komentarzy:

  1. 78 książek to bardzo dobry wynik. Wielkie gratulacje.
    Życzę wszystkiego co najlepsze na Nowy Rok ;)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :). Sama jestem pozytywnie zaskoczona, że wyszło u mnie tak dużo pozycji. Również życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku :).

      Usuń
  2. Bardzo ładne wyniki. Nie dziwie się, że "To, co zostało" oceniłaś tak wysoko, rewelacyjny tytuł. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już po samym nazwisku autorki wiedziałam, że szykuje się dobra pozycja :).

      Usuń
  3. Świetne wyniki, gratuluję!
    Najbardziej chciałabym przeczytać książkę "Kwiaty na poddaszu". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę warto poświęcić czas na tę pozycję. Nie powinnaś być zawiedziona.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że te zestawienie kiedyś komuś pomoże gdy będzie się człowiek wahać nad daną pozycją :).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails