wtorek, 29 grudnia 2015

"Pani Jeziora" Andrzej Sapkowski



Potwór zaatakował z ciemności, z zasadzki, cicho i wrednie.
Zmaterializował się nagle wśród mroku jak wubuchjący płomień.
Jak jęzor płomienia. 

Piąty - i ostatni - tom sagi o wiedźminie Geralcie, pięknej czarodziejce Yennefer i Cirilli - dziecku przeznaczenia.
Jaki los czeka wiedźmina? Czy dane mu będzie połączyć się z miłością jego życia? Czy ziści się złowieszcza przepowiednia i czy przetrwa świat ogarnięty morderczą wojną? Świat elfów, ludzi i krasnoludów.

Opis książki










Autor: Andrzej Sapkowski
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: fantasy
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 1999
Liczba stron: 520



     "Pani Jeziora" to już niestety ostatni tom opowieści o Wiedźminie. Co prawda po długim czasie została wydana kolejna powieść o Geralcie z Rivii (której jeszcze niestety nie czytałam) to ta część zamyka sagę, którą pokochałam już dawno temu a po wielu latach nadal pozostaje moją ulubioną.
     Ciężko opisać fabułę konkretnie tej pozycji. Jest ona ściśle połączona z poprzednimi tomami, zwieńcza całą historię. Pomimo, że przeczytałam już po raz kolejny nadal brakuje mi słów do opisania mojego zachwytu nad sagą. Nawet jednorożce i inne dziwne istoty, za którymi nie przepadam w literaturze, tutaj musiały być - bez nich nie byłaby to ta sama świetna powieść. 
     Bohaterowie - przez całą sagę, co się na prawdę rzadko zdarza, trzymali poziom, byli bardzo dobrze wykreowani. Wraz z kolejnymi pozycjami jakby dojrzewali, rozwijali się, choć sama nie wiem czy to idealne określenia tego co mi chodzi po głowie. 
     Styl autora trochę specyficzny ale nadający magię jego książkom. Wydanie pozycji idealne - ja posiadam swoją wersję w twardej oprawie, z szytymi stronami. Po prostu cudo :). Całość wygląda schludnie i zachęca to przeczytania raz jeszcze. Mam nadzieję, że moje wydanie posłuży mi jeszcze na wiele lat. 
     Jestem zakochana w całej sadze o Wiedźminie. Gorąco polecam przeczytanie jej całej - polski autor i idealna, utrzymana na tym samym poziomie seria, która wciąga od pierwszych stron - to trzeba znać!
     Moja ocena: 10/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails