środa, 9 grudnia 2015

"Nie tacy oni straszni" Federica Bosco

Cristina ma trzydzieści dwa lata, fajtłapowatego chłopaka, kota z nadwagą o wymownym imieniu Krokiet, ekscentrycznego brata bliźniaka, przytulne mieszkanie w centrum Bolonii i ciepłą posadkę w lokalnej telewizji.
Dwadzieścia cztery godziny później chłopak znajduje sobie nowy obiekt westchnień, Krokiet postanawia uciec z domu, a Cristina traci jednocześnie pracę i mieszkanie. Podejrzewana o próbę samobójczą, trafia na ostry dyżur i płukanie żołądka.
Bezdomna i bezrobotna Cristina będzie musiała zamieszkać wraz z bratem-dziwolągiem i rodzicami, którzy po ponad czterdziestu latach małżeństwa mówią do siebie per Pysiu i Kluseczko…
A jakby tego było mało, młody pan doktor od płukania żołądka jest obłędnie przystojny i beznadziejnie zajęty. Jeśli kiedyś zdawało ci się, że nieszczęścia chodzą parami, to jesteś w błędzie. Nieszczęścia to bestie stadne. Czasem nawet joga i buddyjskie mądrości nie są w stanie przywrócić ci równowagi…
Opis książki





Autor: Federica Bosco
Tytuł oryginalny: Non tutti gli uomini vengono per nuocere
Język oryginalny: włoski
Tłumacz: Pryciak Agata
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura zagraniczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2013
Rok pierwszego wydania polskiego: 2015
Liczba stron: 456



     "Nie tacy oni straszni" to kolejna książka, którą chciałam dostać w prezencie a co do czego przyszło to sprezentowałam ją sobie sama :). Oczekiwałam lekkiej i przyjemnej pozycji, przy której się zrelaksuję. I to właśnie dostałam. 
     Opis książki przedstawia nam początkowe perypetie głównej bohaterki Cristiny. Im dalej zabrniemy tym akcja bardziej się rozkręca i robi się ciekawiej. Jak dla mnie przedstawiona historia jest idealnym materiałem na leniwą niedzielę, gdy nie potrzebujemy niczego ambitnego a zamierzamy się zrelaksować, odciąć od świata. Można tej książce wiele zarzucić, że dość przewidywalna, zbyt cukierkowe zakończenie ale moim zdaniem i tak warto po nią sięgnąć. 
     Bohaterowie ciekawi. Nie są może to zbyt wyszukane postacie, które wyróżniają się w polskiej literaturze ale na pewno nie pomieszają nam się wszyscy w tej pozycji. Styl autorki bardzo lekki. Przyjemnie i bardzo szybko mi się czytało, całą książkę połknęłam w jeden dzień. 
     Chciałam i potrzebowałam czegoś dobrego i niezbyt ambitnego. Dostałam tutaj bardzo dużą dawkę pozytywnej historii, którą polecam każdemu. Nie spodziewałam się aż tak dobrej lektury po książce, która do ambitnych nie należy :). 
     Moja ocena: 8/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails