poniedziałek, 23 listopada 2015

"Bycie miłym to przekleństwo" Jacqui Marson

Książka to swoista sesja terapeutyczna, w trakcie której człowiek może nauczyć się zmierzyć z przekleństwem bycia miłym. Stanowi niezbędne źródło wiedzy dla wszystkich osób mających problem z mówieniem nie.

Autorka zabiera czytelnika w podróż do poznania siebie i własnych potrzeb. Wyjaśnia przyczyny i mechanizmy zjawiska bycia miłym, nie ocenia ludzkich zachowań, lecz daje szczegółowe wskazówki, jak zrozumieć i zmienić męczące nas postępowanie pokazuje, jak skończyć z zapominaniem o własnych potrzebach, zacząć szanować siebie i nauczyć się być miłą dla samej siebie.

Liczne przykłady prawdziwych życiowych historii oraz pełne humoru podejście autorki oraz dystans do samej siebie pozwalają w pełni zobrazować problem i sprawiają, że staje się on bardziej zrozumiały i czytelny.
Opis książki






Autor: Jacqui Marson
Tytuł oryginalny: The Curse of Lovely: How to Break Free from the Demands of Others and Learn How to Say No
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Lipnicka-Kołtuniak Katarzyna
Kategoria: Literatura naukowa i popularnonaukowa
Gatunek: nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Forma: poradnik
Rok pierwszego wydania: 2013
Liczba stron: 320



     Po tę pozycję sięgnęłam głównie przez intrygujący tytuł. Na tyle mnie on zaciekawił, że zrobiłam sobie przedwczesny prezent Katarzynkowy, zakupując ją i od razu zabierając się za czytanie.
     Z wielką nadzieją na dobrą lekturę niecierpliwie zaczęłam ją czytać. Niestety po pierwszych stronach mój zapał nieco przygasł. Nie dowiedziałam się z tej pozycji niczego nowego, czego nie znałam się wcześniej z innych pozycji. Treść została przedstawiona bardzo chaotycznie, na tych trzystu stronach zostały rozrzucone historie kilku osób, zamiast umieścić je w całości w jednym miejscu. Pomimo tych wad przeczytałam tę pozycję dość szybko. 
     Styl autorki - odniosłam wrażenie, że sama pisarka nie do końca wie jaki ma nabrać końcowy kształt książka, którą napisała. Nie jest to stricte poradnik ani obyczajówka, wszystko jest pomieszane, choć samo wydanie zrobione estetycznie. Znów przyczepię się do klejonych stron ale chyba coraz ciężej znaleźć pozycję, która pod tym względem mnie zadowoli. 
     Sama nie wiem do końca jak powinnam ocenić tę książkę. Z jednej strony ma wiele wad, lecz w sumie nawet dobrze mi się ją czytał i dość szybko zakończyłam lekturę.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails