środa, 11 sierpnia 2010

"Szyfr Szekspira" Jennifer Lee Carrell


     „O sztukach Szekspira wiemy wszystko poza jednym - czy to on je napisał?
     Młoda profesor szekspirologii jest bliska zdobycia ostatecznego dowodu. Jeśli nie zginie jak jej poprzednicy, mordowani na wzór teatralnych bohaterów...
     Ta opowieść zaczyna się od wielkiego pożaru szekspirowskiego teatru „Globe” w 1613 roku, a potem napięcie tylko rośnie. Blisko cztery wieki później ten sam teatr, położony w centrum Londynu, ktoś podpala znów i z tego samego powodu. Chodzi o rękopis zaginionej sztuki, która niegdyś wywołała miłosny skandal na królewskim dworze, a dziś może udowodnić, że Szekspir naprawdę napisał swoje dzieła, w co wątpi wielu znawców. Młoda uczona Kate, podążając tropem sekretu, powierzonego jej przez zamordowaną koleżankę, przemierza niezwykłe miejsca w Europie i Ameryce, od starych bibliotek po... jaskinie na pustyni Nowego Meksyku. Ściga ją nieodgadniony zabójca, eliminując po drodze kolejnych wtajemniczonych i – FBI przekonane, że sprawcą wszystkich zbrodni jest Kate... Pełen niezwykłych zdarzeń, pasjonujący współczesny kryminał oraz malownicza lekcja historii, teatru i – miłości, opowiedziana lekko i błyskotliwie. Wspaniała zabawa dla wszystkich!"







Autor:  Jennifer Lee Carrell
Tytuł oryginalny: Interred with Their Bones 
Język oryginalny: angielski 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania polskiego: 2008






Nie mam ulubionego ‘gatunku’ literackiego, może jedynie do romansów nie jestem przekonana. Z nadzieją, że przeczytam dobry kryminał, zachęcona opisem byłam nawet zadowolona chociaż myślałam, że ta książka będzie trochę lepsza. Nie jestem znawcą tego gatunku jednak akcja nawet była dobra, fabuła mi się podobała choć nie wiem czy jest to coś ‘genialnego’ żeby pozostało  to mi jakoś na długo w pamięci. Zakończenie dość przewidywalne. Jako amatorka w tym gatunku daję 7/10 jako książce – chociaż gdy będę miała większe doświadczenie w kryminałach ocena może się zmienić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails