środa, 18 sierpnia 2010

"Jedz, módl się, kochaj" Elizabeth Gilbert


Nim osiągnęła trzydziestkę, Elizabeth Gilbert miała wszystko, o czym powinna marzyć nowoczesna, wykształcona, ambitna Amerykanka - męża, dom za miastem, dobrą pracę. Mimo to nie była kobietą ani szczęśliwą, ani spełnioną. Nękał ją niepokój, smutek i rozterki. Przeszła przez wyczerpujący rozwód i popadła w ciężką depresję, przeżyła nieszczęśliwą miłość i całkowicie odrzuciła wszystko, czym, jak jej się zdawało, miała być.
"Jedz, módl się, kochaj" mówi o tym, co może się zdarzyć, kiedy bierzemy odpowiedzialność za nasze własne zadowolenie z życia. Mówi również o przygodach, jakie mogą się przydarzyć kobiecie, która nie chce już dłużej starać się powielać utartych wyobrażeń. Jest to opowieść, która poruszy każdego, kto kiedykolwiek obudził się rano z nieodpartym pragnieniem zmian
 Opis książki









Autor: Elizabeth Gilbert
Tytuł oryginalny: Eat, Pray, Love
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Jabłońska-Majchrzak Marta 
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: biografia/autobiografia/pamiętnik
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2006
Rok pierwszego wydania polskiego: 2007



Spodobała mi się ta książka. Pomimo swojej obszerności, prawie 500 stron, pochłonęłam ją w niecałe dwa dni. Przyjemnie i szybko się ją czyta, choć jak zwykle miałam chwile zwątpienia czy czytać dalej. Po opisach przeżyć jakie doznała w miejscach które odwiedziła aż sama zapragnęłam też tam być. Mi się najbardziej podobała część o Italii i Indonezji. Indie – ta cała joga i te klimaty jakoś mnie za bardzo ‘nie kręcą’ i pewnie dlatego przez tą część miałam momenty, że chciałam już odłożyć tą książkę w kąt. Jednak nie żałuję, że ukończyłam czytanie tej książki. Jako całość nawet muszę przyznać, że chwyciła mnie za serce. Nie będę tu streszczać, opisywać co w tej książce jest, gdyż jeśli kogoś interesują te klimaty powinien sam przeczytać całą książkę.

Moja ocena: 8/10

Na początku października ma być w Polsce premiera filmu o tym samym tytule, na podstawie tej oto książki. Trzeba się będzie wybrać do kina ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails